solstikkan

en sprallig person med harmoni

bm idag 7/8

Kategori: Mitt liv

Idag var jag hos barnmorskan och mitt blodtryck låg nu på100/60 och blodvärdet på 125. Hjärtljuden var jätte fina på bebisen och slog 140 slag per minut. Dock hade inte magmåttet ökat så jag skulle få en remiss till sjukhuset för att gå på ultraljud och kolla så allting var okej. Dom ringde redan 5 minuter efter att jag varit hos barnmorskan så jag ringde Niklas och vi åkte dit. Nu var bebisen stor så man kunde inte se lika bra som tidigare. Men han mådde fint och var livlig. Huvudet hade bara sjunkit ner lite mera, därför måttet inte ändrats något. Barnmorskan beräknade en vikt på 2676 gram och att han kommer väga ca 3500 gram när han föds:D Huvudet var 9 cm i diameter och buken 10 cm och lårbenet 7 cm :D
 
sist jag vägde mig hade jag bara gått upp 0,5 kilo men denna gång var det 2½ kilo. Jag har totalt gått upp 12 kilo hittils. Men nu är det mindre än en månad kvar till han är beräknad:D wiiii.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: