solstikkan

en sprallig person med harmoni

v14

Kategori: Mitt liv

Det började på jullovet då vi åkte upp till norr och jag kände på mig att det var något, jag var jämt trött och sa att det måste vara något virus. På nyårsafton tänkte jag att mensen var sen för att jag varit så stressad men nu hade det gått 2 veckor över tiden.

Jag skulle på bowling med jobbet och vi skulle dricka, jag köpte ett graviditetstest och en vinflaska. På fredag morgon gjorde jag ett test och jag satt där och täkte ingenting när det kom upp att jag var gravid, jag tänkte äntligen wohooo och det kan inte vara sant, jag trodde inte på det för att jag längtat s mycket på denna stund, jag visade niklas som sa att han inte såg vad det stod haha. Tre dagar senare gjorde jag ett till och det visade samma sak. Då började det att sjunka in.



Jag var på inskrivningen på mvc och sedan på mitt första besök och tog prover, nu på måndag är mitt andra besök, spännande vet inte alls vad som sker då.

Nu är jag i v 14+0 enligt vad vi tror då jag inte är riktigt säker antingen 14 kan vara en vecka mer också, det vet jag på rutinultraljudet=) Nu är våran bäbis iaf beräknad den 22:a augusti:D och jag lääääängtar.

Här är bilder alldeles nytagna v 14.





om ni undrar varför det ser ut som 2 navlar är det för en gång hade jag en navelpiercing som stöttes bort, så blev läkningen sjukt snygg :P

Kommentarer

  • Sofia Igebjörk Nilsson säger:

    åh vilken söt liten gravidmage:)

    2012-02-22 | 20:14:12
  • Alexandra säger:

    Hihihi det är svårt att förstå.. Nyss satt vi och lekte med barbies och nu ska du ha en bäbis... Tiden går för fort!

    2012-02-22 | 20:27:25
  • Alexandra säger:

    Förresten roligt att gravtestet står på finska med :-P

    2012-02-22 | 20:29:13
  • Mia säger:

    Ååh nog syns det på magen alltid! :D myyys!

    2012-02-22 | 21:13:24

Kommentera inlägget här: