solstikkan

en sprallig person med harmoni

Barnmorskan

Kategori: Mitt liv

Idag var jag hos bm och fick lyssna på bebisens hjärtljud det låg på 150 slag i minuten och var starka och fina. Sedan mätte hon livmodern som var 24 cm. Mitt blodtryck var bra men järnvärdet hade sjunkit ner, inte undra på att jag är trött jag måste börja äta mer järn då det inte hjälper med bara blutsaften. Har det inte blivit bättre till nästa gång måste jag börja med järntabletter. Nu har jag gått upp 7 kilo sedan startvikten.

Kommentarer

  • mamsimamman säger:

    Hej mumman, Du måste äta c-vitaminer också för att kroppen ska kunna ta upp järnet. En kiwi per dag är bra - mycket fibrer samt dagsbehovet av c-vitaminer.

    Drick även brännässelthe, persilja är bra samt spenat.

    /Mamsimamman

    2012-05-14 | 13:52:28

Kommentera inlägget här: