solstikkan

en sprallig person med harmoni

Dopet

Kategori: Mitt liv

Här kommer lite bilder från dopet den 29onde december i Luleå domkyrka. kl 13.00 hade vi dop i Luleå domkyrka, det var lite stressigt. Dagen innan placerade vi borden och satte vita engångsdukar på dessa samt dukade och gjorde i ordning lite och satte vita tulpaner på borden och blå servetter. Vi bjöd på räkrulle med sallad samt massa fika=) Det blev lyckat tack vare alla som hjälpte till=) vi var ca 30 personer och jag kom in i kyrkan 5 minuter innan dopet och var sjukt stressad då jag hackat sallad i sista sekunden och fixat mig. Oliver hade frack och svarta lackskor på sig och var så stilig.
 
 Jag var så uppe i varv att jag satt ner på dopet för jag fick någon sorts panik därframme och satt hela dopet. Men det gick bra iaf, vi fick då bilder tillsammans precis innan och efter dopet. Dopet tog ca 30 minuter och oliver grät pytte lite bara när prästen satte ner honom mot vattnet. På bilden är jag, Niklas och Oliver och hans gudmor Lisa (Niklas lillasyster) och gudfar Elias (min lillebror) På dopet höll Moa min lillasyster ett tal och sjöng och spelade gitarr. Efter dopet var det lunch och fika och läsa upp alla dopkort och öppna presenterna. Vi fick allt från spargrisar till barnserviser, kläder och leksaker.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: