solstikkan

en sprallig person med harmoni

mat dags:D

Kategori: Recept

idag var jag både trött och pigg då jag vaknat, jag har kommit på att jag sover sämre då jag vet att jag ska gå upp tidigt dagen efter.

Igår skulle jag baka morotskaka men det blev ju inte då jag var sjukt trött, däremot gjorde jag 2 st grovlimpor

i  en limpa är det

2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
5 dl mjöl 
2 dl fiberhavregryn
1 dl hackade hasselnötter
1dl russin
1dl linfrön
4dl filmjölk eller naturell youghurt
1 dl honung
1 dl lingonsylt

ca 1 timme i nedre delen av ugnen på 200 grader.


Mumms jätte god faktiskt. Min sambo rusade till brödet när han kom hem :P

Till middag blev det kyckling med ungsrostaderotsaker och blomkål med sweetchili.

Tips som god sallad eller tilltugg till maten.

koka blomkål och skölja av i kallvatten så att dom blir knapriga, sedan häller du lite sweetchilisås på och rör om=)

Kommentarer

  • Jenny - AnAngelGirl säger:

    Hurtigt! Själv har jag inte bakat på evigheter.. eller jo jag bakade ju till det att jag fyllde år. Men det var ju bara fikabröd och en STOOR prinsesstårta. ;) Men snart är det dags att baka igen. Mor och syrran fyller år i Maj. Saknar dig. Kraam<3

    2011-02-03 | 12:40:06
    Bloggadress: http://anangelgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här: