solstikkan

en sprallig person med harmoni

semester 2011, Norge

Kategori: Turisten

Då var vi hemma igen efter 4 dagar i Norge. Jag har inte haft något internet där och har därför inte kunnat blogga=/

Vi tog flyget till Luleå och sedan hämtade Niklas mamma oss där och vi körde till Narvik och sov över där hos en kompis till Niklas mamma. Vi var där ganska sent och jag somnade nog inte förrän kring 5 på morgonen. Efter vi vaknat kring 10 på morgonen var det dags att åka till graven där niklas mormor och morfar ligger. Vi åkte även till en galleria för att handla någon jacka. Det var ju sjukt varmt i Sverige då vi åkte, men i nord norge var det inte varmt, ca 10-12 grader och kalla nordiska vindar, men sjukt fin natur. Man blir lycklig i själen och känner sig fri och lugn, så himla skönt.

frös gjorde jag




Vi körde sedan fredagen hela vägen till svolvär och var på släktträff där, det var säkert ca 60 personer från hans mammas släkt. Alla fick namnlappar och vi hade middag på fredagkväll.





Vi fick bo i en lägenhet på en jätte fin camping.





Superfin utsikt där vi bodde och härlig natur!






 På lördagen fick vi gå en vandring och se där sälkten kom ifrån och var dom var uppväxt allihopa. Vi gick i löupstad






Detta hus hittade vi påvägen hem.. så ingen släkting har bott där iaf haha! träden växer på taket.



Sedan var det fest på kvällen och dagen efter på söndagen åkte vi vidare in till stan och promenerade med hans mamma och hennes kompis, riktigt fin promenad och jag brände mig när jag satt på klagomuren.



Här hänger dom upp fisk som får torka från vintern ända in på våren, som sedan transporteras till spanien. Det var hur mycket som helst!








På söndag eftermiddag åkte vi till Narvik igen och sov över på hotell där. Riktigt dyrt och för den standarden det kostade 1350 norska kronor.







På måndag körde vi hem mot Luleå och sov över hos mamma och idag tog vi planet till Stockholm igen, Nu har vi precis ätit och packat upp kläderna och dags att packa en väska igen =) denna gången en större, imorgon åker vi till Malmö för att hälsa på min släkt på pappas sida och träffa pappa i höllviken. Vi har hyrt en bil och kommer att åka iväg imorgon kl 12.00 =) spännande, och jag tar med mig datorn för uppdatering=)

Kommentarer

  • moaa säger:

    Sv: tack! :D

    Va fiiina bilder, hälsa papi o alla i skåne :D

    2011-07-07 | 11:52:43
    Bloggadress: http://moaahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: